• baner retrosciana 1.jpg
  • baner2-2.png
  • baner retrosciana 2.jpg

Dlaczego firmy wybierają współpracę z Retrościaną?

"Urodziliśmy się w Bydgoszczy i nie jest nam obojętny wygląd naszego miasta. Dlatego każde nasze dzałanie począwszy od remontu  naszego sklepu znajdującego się w zabytkowej kamienicy  po podejmowane działania reklamowe, cechuje poszanowanie dobrych tradycji kupieckich przedwojennej Bydgoszczy. Retrościana doskonale wpisuje się w naszą filozofię." Agnieszka Karwacka i Maciej Roguszczak

 

"Główny powód to oryginalność pomysłu. Takiej reklamy nie było  jeszcze w Bydgoszczy i była pewność, że media się zainteresują  tematem, co się sprawdziło. Kolejny powód to lokalizacja w centrum miasta oraz jakość projektu graficznego." Marzena i Adam Mrozik

 

"Przyznam, że wybraliśmy Retrościanę z przyczyn 'estetycznych'! Najzwyczajniej w świecie, chcieliśmy, żeby Lekarze Mostowa4 stali się częścią czegoś ładnego :) Bardziej niż korzyści merkantylne ważne były dla nas względy prestiżowe. Zamiast 'zwykłej' reklamy, woleliśmy zainwestować w cos z wyższej półki." Maciej Socha

 

"Dlaczego wybrałam Retrościanę? - bo szanuję moje miasto. Wzruszają mnie nasze piękne, przedwojenne kamienice i okropnie się wsciekam, kiedy zasłaniają je tandetne plastikowe reklamy i pstrokate semafory . Rozumiem jak ważna jest estetyka i to, że kicz szybko psuje delikatną tkankę miasta. Poza tym, uwielbiam nawiązania do czasów przedwojennej Bydgoszczy, kocham stare , kanciaste czcionki, styl ogłoszeń nawiązujących do futurystycznych plakatów sprzed dziesiątek lat. Retrosciana to elegancja i styl. Jest bardzo bydgoska . I jak Bydgoszcz - (nie)zwyczajnie piękna." Angelika Makowska

 

"Dlaczego wybralismy Waszą Retrościanę? Przekonało nas dwoje młodych ludzi z fajnymi, świeżymi pomysłami. Niespotykana forma i estetyka wykonania w nowoczesny sposob nawiazują do dawnych lat a to zdecydowanie przewyższa tę forme reklamy nad tymi wszystkimi kolorowymi bilbordami. Dziękujemy i życzymy aby jak najwięcej osob wczytywało sie w każde wydanie Waszej GAZETY :)." Katarzyna i Jakub Ratajczak

 

"Dla rodzinnej firmy jak nasza, każdy wydatek na reklamę musi być przemyślany. Szukamy alternatywnych źródeł promocji, oryginalnych, które wyróżnią się spośród masy kolorowych billboardów. Retrościana to nowatorski pomysł. Zaintrygował nas i dlatego zdecydowaliśmy się wziąć udział w tym projekcie. Wielu przechodniów, kierowców czyli naszych potencjalnych klientów, z zaciekawieniem patrzyło na estetyczny mural na kamiennicy. Dzięki czemu nasze logo zostało zapamiętane. Drugim aspektem jest dobór sąsiadów z którymi dzielimy ścianę. Wszystkie firmy to lokalne, kojarzone z Bydgoszczą marki - takie jak my. Ostatecznie trafiliśmy również do tradycyjnych mediów. Retrościana spodobała się zarówno władzom miasta jak i dziennikarzom, którzy docenili estetykę reklamy. Powstało kilka artykułów w prasie, a każdy z nich to dla nas dodatkowa promocja. Miło być częścią czegoś co wzbudza pozytywne emocje wśród odbiorców."                    Michał Spychalski

 



 

 

Widoczne

Zespół Retrościany jako pierwszy w Polsce stworzył mural w wersji retro, oparty na stylu przedwojennych gazet. Czyni to reklamę zauważalną i niepowtarzalną. Nasze powierzchnie reklamowe usytuowane są w zabytkowej części miasta. Dzięki temu, że znajdują się przy głównych arteriach, docierają do ogromnej liczby odbiorców.

Estetyczne

Nasze reklamy wykonane są zgodnie z wytycznymi bydgoskiego plastyka miejskiego. Znakomicie wpasowują się w styl istniejącej już zabudowy. Reklamy malowane są bezpośrednio na ścianach budynków, przy zastosowaniu kolorystyki monochromatycznej. Powstanie reklamy malowanej jest długotrwałym procesem twórczym wielu osób, dzięki czemu każda z reklam ma unikalny charakter.

Lokalizacje

Ściana reklamowa kamienicy przy ul. Garbary 9 doskonale widoczna jest z ul. Królowej Jadwigi. Jest to jedna z najbardziej uczęszczanych ulic Bydgoszczy. Dojedziemy nią między innymi do dworca PKP, III Urzędu Skarbowego. Jest połączeniem dzielnic południowo – zachodnich z centrum miasta. Druga powierzchnia reklamowa w wymiarze 110m2  przy ul. Grunwaldzkiej 1 z jednej strony sąsiaduje z Rondem Grunwaldzkim, z drugiej z Kanałem Bydgoskim. Ulica Grunwaldzka łączy centrum z zachodnimi dzielnicami miasta. Trzecia lokalizacja znajduje się na przeciw wyjścia z dworca Bydgoszcz Główna.